Saturday, May 05, 2007

Children’s Books for May

René Colato Laínez



You can find this poem in the Spanish Children's Magazine, Iguana (May-June 2007)

En el día de las madres
corto flores de colores
para la reina de corazones
que me canta lindas canciones.

En el día de las madres
preparo un gran pastel
con tres libras de sal, un poco de miel
y mucha canela como el color de mi piel.

En el día de las madres
rompo mi pequeña alcancía
para comprarle a la reina una silla
y si no me alcanza, una calcomanía.

En el día de las madres
le abriré hasta el cielo mis brazos
para darle un regalaso,
un gran beso y un abrazo.


Take a look at these books about Mother’s Day/ Día de las madres:

Antonio's Card / La Tarjeta de Antonio by Rigoberto Gonzalez. Illustrated by Cecilia Alvarez.

¿Me quieres, mamá? por Barbara Joosse. Ilustrado por Barbara Lavallee.

A Ride on Mother's Back: A Day of Baby Carrying around the World
by Emery Bernhard. Illustrated by Durga Bernhard.

Happy Mother's Day, Mami! Happy Mother's Day, Mami!
by Leslie Valdes. Illustrated by Jason Fruchter.

Siempre te querré por Robert Munsch.

Mother's Day: El Dia De Las Madres by Ana Consuelo Matiella. Illustrated by Juana Alicia.

Love You Forever by Robert Muncsh.

Mama, Do You Love Me? by Barbara Joosse. Illustrated by Barbara Lavallee.

Are You My Mother? by P.D. Eastman

1 comment:

Nopalera said...

Thanks Rene for the book list. As a teacher, I'm always looking for good Latino books by Latino authors and illustrators.